وبلاگ

Wednesday، ۴ Bahman ۱۴۰۲

شیائومی از پنج فناوری اصلی خودرو رونمایی کرد و شیائومی SU7 را معرفی کرد و اکوسیستم هوشمند Human x Car x Home را تکمیل کرد.

پکن، چین، 28 دسامبر 2023 - شیائومی راه اندازی فناوری EV شیائومی خود را برگزار کرد و به طور رسمی از پنج فناوری اصلی Xiaomi EV - E-Motor، باتری، Hyper Die-Casting شیائومی، Xiaomi Pilot Autonomous Driving و Smart Cabin رونمایی کرد. هدف شیائومی از توسعه فناوری‌های اصلی پایه، بازتعریف فناوری صنعت خودرو است.

اولین محصول شیائومی EV - شیائومی SU7 مورد انتظار، با طراحی، عملکرد، برد، ایمنی و سایر جزئیات آن "پیش راه اندازی" شده است. شیائومی SU7 که به‌عنوان یک «سدان فول سایز با کارایی بالا با فناوری‌های زیست‌محیطی» قرار دارد، قصد دارد محدودیت‌های عملکرد، اکوسیستم و فضای هوشمند تلفن همراه را کنار بگذارد.

به نقل از جمله ای از شعر چینی «با قدم های محکم از قله اش می گذریم». لی جون، بنیانگذار، رئیس و مدیر عامل گروه شیائومی، اظهار داشت که ورود شیائومی به صنعت خودرو نشان‌دهنده جهش قابل توجهی از صنعت گوشی‌های هوشمند و گامی مهم در جهت بستن حلقه اکوسیستم هوشمند Human x Car x Home است. لی جون در ادامه بیان کرد که صنعت خودروسازی با قدمت یک قرن امروز فضای کمی برای مانور ارائه می دهد: "شیائومی تصمیم گرفته است ده برابر سرمایه گذاری کند، از توسعه فناوری های اصلی بنیادی، متعهد به ساخت یک خودروی برجسته. طی 15 تا 20 سال تلاش، شیائومی قصد دارد به یکی از پنج خودروساز برتر جهانی تبدیل شود.

فناوری صنعت خودرو

خودروهای الکتریکی هوشمند به سمت ادغام صنعت خودرو با لوازم الکترونیکی مصرفی و اکوسیستم های هوشمند گرایش دارند. ادغام فن آوری های تمام پشته یک گام ضروری برای تکامل صنعت است. لی جون اظهار داشت که با ادغام تولید صنعتی، نرم افزار هوشمند و هوش مصنوعی، Xiaomi EV به طور کامل صنعت خودرو را بازتعریف خواهد کرد و جهشی قابل توجه در چشم انداز فناوری آن را رقم خواهد زد.

Xiaomi EV متعهد به رویکردی از پایین به بالا است که از توسعه فناوری‌های اصلی پایه و تحقیقات مستقل عمیق در بخش‌های کلیدی فناوری شروع می‌شود. Xiaomi EV با تعهد به "سرمایه گذاری ده برابری، ساختن یک خودروی عالی با وجدان" بیش از 10 میلیارد یوان یوان در مرحله تحقیق و توسعه اولیه سرمایه گذاری کرده است. تیم تحقیق و توسعه شامل بیش از 3400 مهندس و بیش از هزار متخصص فنی در حوزه های مهم در چین و خارج از کشور است. این کنفرانس از پیشرفت‌هایی در توسعه پنج فناوری اصلی شیائومی EV رونمایی کرد. در بخش‌های کلیدی مانند E-Motor، باتری، Hyper Die-Casting شیائومی، رانندگی خودکار خلبان شیائومی، و کابین هوشمند، بسیاری از فناوری‌های خود ساخته شیائومی EV در سطح جهانی یا داخلی اولین نوع خود شده‌اند. این نشان دهنده 13 سال انباشت فناوری جامع شیائومی از زمان شروع آن است.

کابین هوشمند

کابین هوشمند EV شیائومی از معماری تعاملی "انسان محور" استفاده می کند و دارای یک کنسول مرکزی 16.1 اینچی 3K، یک صفحه نمایش 56 اینچی HUD، یک داشبورد چرخان 7.1 اینچی و دو پایه پشتی صندلی است که این امکان را فراهم می کند. نصب دو تبلت این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8295 در داخل خودرو با قدرت محاسباتی هوش مصنوعی تا 30 تاپس است که تجربه تعاملی نهایی را با اتصال پنج صفحه نمایش مختلف ممکن می سازد.

تجربه تعاملی کابین هوشمند شیائومی شبیه به تبلت‌ها است و به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به منحنی یادگیری، سریع خود را تطبیق دهند. این سیستم فوق‌العاده روان عمل می‌کند و سیستم‌عامل خودرو در 1.49 ثانیه پس از باز شدن قفل در، راه‌اندازی می‌شود. علاوه بر این، اتصال متقابل یکپارچه بین دستگاه های هوشمند و EV را ارائه می دهد. به عنوان مثال، هنگامی که تلفن به داخل کابین آورده می شود، کنسول به طور خودکار یک آیکون را نمایش می دهد و دسترسی آسان به رابط تلفن را با یک لمس امکان پذیر می کند.

سیستم‌عامل داخل خودرو به‌طور یکپارچه برنامه‌های اصلی، از جمله کل اکوسیستم برنامه تبلت شیائومی را با سازگاری تدریجی با بیش از 5000 برنامه یکپارچه می‌کند. برنامه‌های گوشی‌های هوشمند را می‌توان به راحتی به کنسول خودرو پین کرد و فوراً آنها را به برنامه‌های داخل خودرو تبدیل کرد. از نظر ادغام سخت افزاری، شیائومی SU7 از بیش از 1000 دستگاه خانه هوشمند شیائومی برای ادغام بی دردسر با خودرو پشتیبانی می کند، امکان کشف خودکار، دسترسی بدون رمز عبور، و امکان تنظیم سناریوهای اتوماسیون، ایجاد یک اکوسیستم CarIoT قوی را فراهم می کند. داخل خودرو همچنین دارای اتصالات گسترش نقطه‌ای اختصاصی است که از قابلیت plug-and-play برای طیف وسیعی از دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند. برای برآورده کردن نیازهای کاربران، Xiaomi EV به طور کامل از CarPlay، نصب آی‌پد و لوازم جانبی آی‌پد و برنامه‌های کاربردی روی پایه داخلی پشتی پشتیبانی می‌کند.

❤XIAOMI FOR LIFE